ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ve ders materyalinin tanıtımı | |
2 | TDP'nin teori ve pratiği | Oran, Vol. I, pp. 19-53. |
3 | TDP'nin bağlam ve pratiği: Göreli Özerklik [I. Kısım] (1923-1939) | Oran, Vol. I, pp. 97-384. William Hale, Turkish Foreign Policy, 1774-2000, pp. 44-78. |
4 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Göreli Özerklik [II. Kısım] (1939-1945) | Oran, Vol. I, pp. 387-476. Selim Deringil, Turkish Foreign Policy During the Second World War: An Active Neutrality. |
5 | I. Arasınav | |
6 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Batı Blokuna Bağlılık [I. Kısım] (1945-1960) | Oran, Vol. I, pp. 479-652. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance. |
7 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Göreli Özerklik [III. Kısım] (1960-1980) | Oran, Vol. I, pp. 655-853. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance |
8 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Göreli Özerklik [III. Kısım] (1960-1980) (devam) | Oran, Vol. I, pp. 655-853. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance |
9 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Batı Blokuna Bağlılık [II. Kısım] (1980-1990) | Oran, Vol. II, pp. 9-200. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance. |
10 | II. Arasınav | |
11 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Batı Blokuna Bağlılık [II. Kısım] (1980-1990) (devam) | Oran, Vol. II, pp. 9-200. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance |
12 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Sovyet-sonrası küresel düzende Türkiye (1991-2001) | Oran, Vol. II, pp. 201-599. Nasuh Uslu, The Turkish American Relationship between 1947 and 2003: The History of a Distinctive Alliance |
13 | TDP'nin Bağlam ve Pratiği, Sovyet-sonrası küresel düzende Türkiye (1991-2001) (devam) | Oran, Vol. II, pp. 201-599. William Hale, Turkish Foreign Policy, 1774-2000, pp. 191-361. |
14 | III. Arasınav | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 2 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 3 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 24 | |
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 142 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest